Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δραστηριότητα 1η:
Ανίχνευση πρότερων ιδεών
Αρχικά κάναμε εννοιολογική χαρτογράφηση σημειώνοντας τι γνωρίζουν οι μαθητές για το θέμα μας.
Τι γνωρίζουμε για τους δεινόσαυρους
Δραστηριότητα 2η:
Στη συνέχεια σημειώσαμε τι θέλουμε να μάθουμε για τους δεινόσαυρους 
Τι θέλουμε να μάθουμε για τους δεινόσαυρους
(Ηφαίστειο και βραχογραφίες φτιάξαμε σε άλλο σχέδιο εργασίας)
  • Έχετε δει δεινόσαυρους; Πού;
  • Νομίζετε ότι υπάρχουν τώρα; Έχουν πια εξαφανιστεί και λέγονται προϊστορικά ζώα, γιατί πριν από εκατομμύρια χρόνια ζούσαν πάνω στη γη.
  • Ήταν άραγε μικρά ή μεγάλα;
  • Ξέρετε τι σημαίνει η λέξη δεινόσαυρος; Φοβερές σαύρες.
  •  Οι δεινόσαυροι δεν ήταν όλοι ίδιο μεταξύ τους. Υπήρχαν οι τυραννόσαυροι, οι πτερόσαυροι, οι δεινόνυχες, οι σεισμόσαυροι, οι βροντόσαυροι κ.α.
  • Πού ζούσαν; Ζούσαν στη στεριά, σε δάση με τεράστια φυτά και δέντρα.΄Υπήρχαν όμως και άλλοι που ζούσαν στο νερό ή είχαν φτερά και πετούσαν.
  • Μοιάζουν με κάποια από τα ζώα που ζούν σήμερα; Οι δεινόσαυροι μοιάζουν με τις σαύρες, τους κροκόδειλους και τις χελώνες, ενώ οι πτερόσαυρεοι μοιάζουν με τα πουλιά.
  • Τι έτρωγαν άραγε; Οι δεινόσαυροι διακρίνονται σε φυτοφάγους, που έτρωγαν φυτά και άνθη και είχαν ψηλό λαιμό  και πόδια, για να φτάνουν τα πιο ψηλά κλαδιά των δέντρων και σε σαρκοφάγους που έτρωγαν ζώα (και φυτοφάγους δεινόσαυρους) και είχαν δόντια μεγάλα και κοφτερά και νύχια γαμψα για να πιάνουν τη λεία τους.
  • Ήταν θηλαστικά ή ωοτόκα ζώα; Οι δεινόσαυροι γεννούσαν αυγά, τα τοποθετούσαν μέσα στο χώμα και όταν τα μωρά έβγαιναν στο φως καλούνταν να επιβιώσουν μόνα τους.
  • Γιατί εξαφανίστηκαν; Ένας μεγάλος κομήτης έπεσε πάνω στη γη, εκτόξευσε τόνους σκόνης που έμεινε στην ατμόσφαιρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο ήλιος έπαψε να φωτίζει, τα φυτά μαράθηκαν, οι φυτοφάγοι πέθαναν από την πείνα και στη συνέχεια χάθηκαν και οι σαρκοφάγοι.
  • Πώς μαθαίνουμε εμείς για αυτά τα ζώα; Οι παλαιοντολόγοι σκάβοντας στο χώμα βρίσκουν σκελετούς, τους μεταφέρουν στο εργαστήριο, τους καθαρίζουν προσεκτικά και στη συνέχεια τους συναρμολογούν. Αν κάποιο κόκκαλο λείπει βάζουν στη θέση του ένα πλαστικό.
  • Που μπορούμε να δούμε σκελετούς δεινοσαύρων; Στα μουσεία φυσικής ιστορίας.

Δραστηριότητα 3η:
Παρακολουθήσαμε το ντοκυμαντέρ "Περπατώντας με τους δεινόσαυρους"




Δραστηριότητα 4η:
Κατασκευάσαμε σκελετούς δεινοσαύρων με μακαρόνια


 



Δραστηριότητα 5η: 
Κάναμε ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις, διατάξεις.

Εκτυπώνουμε, κόβουμε και πλαστικοποιούμε κόκκαλα δεινόσαυρων σε δύο χρώματα, άσπρο και κίτρινο και καλούμε τα παιδιά να τα ομαδοποιήσουν, να τα ταξινομήσουν και να κάνουν διατάξεις από το πιο κοντό στο πιο μακρύ και αντίστροφα, από το πιο χοντρό στο πιο λεπτό και αντίστροφα. Για να εκτυπώσετε τα κόκκαλα πατήστε εδώ


 Η δημιουργία γραμμάτων και σχημάτων με τα οστά ήταν ιδέα των μαθητών
    


Δραστηριότητα 6η
Κατασκευή μάσκας
Τις μάσκες θα βρείτε στο sparklebox σε δύο εκδοχές (ασπρόμαυρη και έγχρωμη).

                               

                                 



Δραστηριότητα 7η:
Γράψαμε ένα τραγούδι για τον δεινόνυχα στο ρυθμό του Φρόστι

ΤΡΑΓΟΥΔΙ
ΝΤΙΝΟ, Ο ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ

Είμαι ο Ντίνο, ο δεινόσαυρος παιδιά,
έχω ένα μεγάλο στόμα και δόντια κοφτερά
έχω δυο πόδια τόσο δυνατά,
με βοηθάνε να πηδάω και να τρέχω γρήγορα.
Μέσα στα δάση τρέχω καθημερινά
τα νυχάκια μου ακονίζω
και γεννάω τα αυγά.

Στο ποτάμι πέφτω, κολυμπάω πολύ καλά,
έρχονται κι οι φίλοι για να παίξουμε συχνά.
Μα οι εχθροι μου να με πιάσουν προσπαθούν,
μα όσο και να τρέχουν να με βρουνε δεν μπορούν.
Μες τη φωλιά μου τρέχω πάντα να κρυφτώ
κι έρχονται κι οι φίλοι μου να παίξουμε κρυφτό.

Ντίνο, γλυκέ μας, σ' αγαπάμε αληθινά
κι όλοι ξέρουμε πως είσαι φίλος για παντοτινά.
Ντίνο, καλέ μας, έχεις μια ανοιχτή αγκαλιά,
για να βάλεις το καθένα από τα μικρά παιδιά.
Είσαι ο Ντίνο ο δεινόνυχας εσύ,
είσαι κυνηγός δεινός, τρέχεις σαν την αστραπή! 




Δραστηριότητα 8η:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ "Ο χορός των δεινοσαύρων"


Φτιάχνουμε μερικά ζευγάρια αποτυπώματα δεινοσαύρων και ακούμε μουσική ή το τραγούδι
 "Ο δεινόσαυρος κι εγώ" από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 79.
  •  Όταν η μουσική αρχίζει, τα παιδιά φεύγουν από τα αποτυπώματα και κινούνται τριγύρω σαν δεινόσαυροι, αλλά μόλις σταματήσει η μουσική πρέπει να πηδήξουν γρήγορα πάνω στο κοντινότερο ζευγάρι αποτυπωμάτων.
  • Τα παιδιά προσπαθούν να σταθούν στις άκρες των αποτυπωμάτων.
  • Προσπαθούν να πηδήσουν πάνω από τα αποτυπώματα.
  • Χοροπηδούν τριγύρω τους.
  • Προσπαθούν να συρθούν ανάμεσά τους.


Δραστηριότητα 9η:

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ


Εκτυπώνουμε εικόνες δεινοσαύρων, τις τοποθετούμε μέσα σε φάκελο στον οποίο βάζουμε και χαρτάκια με οδηγίες και τις κρύβουμε μέσα ή έξω από την τάξη.
Τον πρώτο φάκελο, τον οποίο έστειλε στο σχολείο μας ο παλαιοντολόγος Αγησίλαος Κοκκαλάκης, τον τοποθετούμε κάτω από την πόρτα του σχολείου, χωρίς φυσικά να το καταλάβουν τα παιδιά. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και ακολουθώντας τις οδηγίες βρίσκουν τις εικόνες και τις φέρνουν στη νηπιαγωγό, η οποία διαβάζει τις οδηγίες που περιέχει ο φάκελος για την επόμενη ομάδα.


Δραστηριότητα 10η:
Παιχνίδια στον Η/Υ
Παίζουμε παιχνίδια στην Κidipedia, τόμος 7, Ζώα της ζούγκλας και δεινόσαυροι.
Ο συγκεκριμένος τόμος περιλαμβάνει δύο παιχνίδια σχετικά με το θέμα μας:
ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ


ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ




Δραστηριότητα 11η:ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Φυτοφάγοι- σαρκοφάγοι

Απλώνουμε στην τάξη στεφάνια που παίζουν τον ρόλο των φωλιών των φυτοφάγων δεινόσαυρων. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, τους φυτοφάγους και τους σαρκοφάγους. Οι σαρκοφάγοι είναι συγκεντρωμένοι σε μια γωνιά της τάξης. Τα παιδιά που ανήκουν στην ομάδα των φυτοφάγων με την έναρξη της μουσικής κινούνται αργά, στηριζόμενα σε χέρια και πόδια ψάχνοντας για τροφή. Με την παύση της μουσικής και το χτύπημα του ταμπουρίνου οι σαρκοφάγοι κινούνται γρήγορα, ώστε να πιάσουν τους φυτοφάγους,που τρέχουν να μπουν στις φωλιές τους.

Δραστηριότητα 12η:
Θεατρικό παιχνίδι
Κάθε μαθητής μιμείται τον αγαπημένο του δεινόσαυρο, ώστε να καταλάβουν οι συμμαθητές του ποιός είναι.


Δραστηριότητα 13η:
ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ
Η εποχή των παγετώνων 3- Η αυγή των δεινοσαύρων





Δραστηριότητα 14η:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΣΚΑΣ


Φτιάχνουμε μάσκα του Ντιέγκο, μιας προϊστορικής τίγρης
που πρωταγωνιστεί στην παραπάνω ταινία.
Την ιδέα και το πατρόν πήραμε από την ιστοσελίδα
http://mariabos.blogspot.com/ της φίλης Μαρίας Μπούσιου.

                                   






Δραστηριότητα 16η:
Κατασκευή δακτυλόκουκλας και πατούσας







Δραστηριότητα 17η:
Διήγηση παραμυθιού "Στη χώρα των δεινοσαύρων"Πατήστε εδώ και διαβάστε το παραμύθι


Δραστηριότητα 18η:
Παίξαμε με τα τουβλάκια

    




Δραστηριότητα 19η:
Αξιολόγηση
Τι μάθαμε για τους δεινόσαυρους


ΑΠΟΝΟΜΗ ΠΤΥΧΙΟΥ

Ο παλαιοντολόγος Αγησίλαος Κοκκαλάκης, βοηθός σε όλη τη διάρκεια του project, θα χαρίσει πτυχία στους μαθητές για την εργασία τους στο τέλος του προγράμματος.
Για να δείτε και να εκτυπώσετε τα πτυχία πατήστε εδώ 




Δραστηριότητα 20η:
Επίσκεψη στην Παλαιοντολογική Συλλογή Σιάτιστας
                                       












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...