Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΗΡΘΑΝ ΞΑΝΑ...

ΠΕΙΡΑΤΕΣ





Ετοιμαστείτε να ταξιδέψουμε με τους πειρατές.
Ελάτε να ακούσετε παραμύθια και τραγούδια, να φτιάξετε χειροτεχνίες, να ζωγραφίσετε, να μάθετε τα χρώματα, τα σχήματα, τους αριθμούς, να κάνετε γυμναστική,  να μάθετε για τα ψάρια, τους παπαγάλους και τους κροκόδειλους και πολλά άλλα.
Πηδήξτε λοιπόν στο κατάστρωμα και ξεκινήστε ένα ταξίδι γνώσης και ψυχαγωγίας !!!

Μέλη πληρώματος: Δημήτρης, Οδυσσέας, Γιάννης, Βαγγέλης, Βίκυ, Μαρκέλα, Θωμάς, Ηρακλής, Μαρία, Χρήστος, Βαλάντης, Αναστασία, Μαρία, Ευαγγελία





  • Διαβάζουμε το βιβλίο"Παραμύθια με Πειρατές"


  • Διαβάζουμε το παραμύθι "Ο μπαμπάς μου ο πειρατής"



   Έχω βάσιμες υποψίες ότι ο μπαμπάς μου ήταν πειρατής! Κάτι που είπε η γιαγιά, μια παλιά φωτογραφία, η αντίδραση της μαμάς στην απόφασή του να γυρίσει στα καράβια, ο παπαγάλος που μου έφερε για δώρο, ΟΛΑ αυτό μου επιβεβαιώνουν! Κι ας μου λένε πως είναι η φαντασία μου! Τι νομίζουν; Ότι επειδή είμαι μικρό παιδί μπορούν να με κοροϊδέψουν; Όχι! Άλλωστε είμαι γιος πειρατή!










Θεατρικό "Οι καλοί πειρατές" της Άννας Αθανασιάδου από το περιοδικό Παράθυρο τεύχος 46












  • Οι πειρατολόγοι και οι πειρατομελετητές στο παρακάτω παραμύθι θα βρούνε τι λένε οι καλοί και οι κακοί πειρατές όταν τα πλοία τους συναντηθούνε.
     Ένα υπέροχο αστείο παραμύθι. Πατήστε στον τίτλο για να ακούσετε ένα απόσπασμα από τον ίδιο τον συγγραφέα:
     

  • Ακούμε τα παρακάτω τραγούδια:
Μπεμπέ Λιλή: "Οι πειρατές"


"Ο πειρατής" από το Cd "Άρες Μάρες Κουκουνάρες" με την Τάνια Τσανακλίδου







Ο ασπροδόντης καρχαρίας από το Cd "Η επιστροφή του τεμπέλη δράκου"

Ο Τζέικ και οι πειρατές στη Χώρα του Ποτέ
από την ταινία της Disney

Ο Παπαγάλος από τους Mazoo and the Zoo
Η μαϊμού από τους Mazoo and the Zoo
  • Μαθαίνουμε λέξεις σχετικά με τους πειρατές





  • Δίνουμε ονόματα στους πειρατές χρησιμοποιώντας σύνθετες λέξεις
  • Δημιουργούμε  "Το κρησφύγετο των πειρατών"και κατασκευάζουμε ένα πειρατικό καράβι χρησιμοποιώντας το κουκλοθέατρο.




  • Φτιάξαμε σεντούκι του θησαυρού, καπέλα, κυάλια, χάρτες, παπαγάλους που στέκονται στους ώμους, σημαίες, πειρατές με ρολλά από χαρτί υγείας, πτερύγια καρχαρία, φίδια, χαρτονομίσματα, σπαθιά και κάλυμμα για το μάτι.






Βάψαμε τους μικρούς πειρατές με μολύβι ματιών για να δημιουργήσουμε γένια και γρατζουνιές από τις μάχες.









  • Γίναμε καρχαρίες












  • Ο παπαγάλος μας λέγεται Μουρμούρης και μουρμουρίζει συνέχεια μιλώντας για τις περιπέτειές του με τους φίλους του σε μακρινά νησιά.











  • Μιλάμε στον παπαγάλο κι εκείνος επαναλαμβάνει τα λόγια μας με αστείο τρόπο. μια δραστηριότητα που ξετρέλανε τους μικρούς μαθητές. (Χρησιμοποιήσαμε ένα λογισμικό του υπολογιστή)


Οι παπαγάλοι  ζουν σε ζεστές χώρες (Ν. Αμερική, Ν.Α.Ασία, Δ.Αφρική, Αυστραλία). Το ράμφος τους είναι σχεδιασμένο για να συνθλίβει σπόρους και ξηρούς καρπούς. Τρώνε επίσης νέκταρ και γύρη. Τα πόδια τους έχουν δύο δάχτυλα μπροστά και δύο πίσω για να πιάνουν αντικείμενα και να μετακινούνται στα δέντρα. Έχουν ανοιχτόχρωμα ζωηρά χρώματα. Οι περισσότεροι είναι πράσινοι με  κόκκινες, κίτρινες και μπλε ρίγες. Τα φωτεινά τους χρώματα και η κοινωνικότητά τους τα κάνουν πολύ δημοφιλή. Ενώ είναι γνωστό πως μιμούνται την ανθρώπινη ομιλία, μελέτες έχουν δείξει ότι κάποιοι γκρίζοι αφρικανικοί παπαγάλοι μπορούν να συνδέσουν λέξεις με τη σημασία τους και να σχηματίσουν προτάσεις. Μαζί με τα κοράκια και τις κίσσες θεωρούνται τα πιο έξυπνα πουλιά.

Γιατί οι πειρατές είχαν παπαγάλους για κατοικίδια;
Οι μαθητές- πειρατομελετητές απάντησαν:
  • για να βλέπουν από μακριά τους κακούς
  • για να τσιμπάνε τους κακούς
  • για βοηθούς
  • για να μεταφέρουν μηνύματα
  • γιατί είναι έξυπνα ζώα και κάνουν καλή παρέα
  • Έγινε απονομή πτυχίων Πειρατολόγων- Πειρατομελετητών. Τα πτυχία θα τα βρείτε απτώντας εδώ 
  • Φτιάξαμε "Το βιβλίο των πειρατών" και μάθαμε τα χρώματα, τα σχήματα, τους αριθμούς, τις φωνούλες.

Ο μαθητής επιλέγει καρτέλα, λέει τι σχήμα έχει και στη συνέχεια βρίσκει κάτι άλλο με το ίδιο σχήμα.
Οι μαθητές γυρίζουν τον τροχό και λένε δυνατά ποιό αντικείμενο κρύβεται.
Μετά βρίσκουν μια λέξη που  αρχίζει από την ίδια φωνούλα


Οι μαθητές επιλέγουν μια καρτέλα και διαβάζουν τη λέξη



Διαβάζουμε δυνατά τους αριθμούς και βρίσκουμε ποιός αριθμός κρύβεται πίσω από τον πειρατή.


Πόσοι είναι οι γλάροι, τα σύννεφα, οι βαρκούλες και τα πλοία. Οι μαθητές μετράνε και μετά για επιβεβαίωση σηκώνουμε το χαρτάκι.






























 Γλωσσικές ασκήσεις    Η φωνούλα "Π"
Ένας πειρατής, μα ποιός πειρατής;
Ένας πειρατής που παρατηρεί πουλιά
  1. Πως λέγεται ο πειρατής;
    Μαυρογένης, Κοκκινογένης ή Πρασινογένης;
  2. Ποιός είναι ο καλύτερος φίλος του;
    Ο δεινόσαυρος, ο παπαγάλος ή ο ελέφαντας;
  3. Ποιόν φοβάται ο πειρατής μήπως προκαλέσει τρικυμία;
    Τον Ποσειδώνα, τα ψάρια ή την Γοργόνα την αδελφή του Μέγα-Αλέξανδρου;
  4. Σε ποια χώρα βρίσκεται το νησί του θησαυρού;
    Γαλλία, Αμερική ή Ποτέ- ποτέ
  5. Τι χάρισε ο πειρατής στη μαμά του;
    Ένα κόσμημα, ένα τραπεζομάντιλο ή μια παπαρούνα;
  6. Τι φοράει όταν ανεβαίνει στο κατάστρωμα;
    Βατραχοπέδιλα, ξύλινο πόδι ή παντόφλες
  7. Ποιό είναι το αγαπημένο του φαγητό;
    Μακαρόνια, σουβλάκια ή πατάτες;
  8. Τι βρήκε ο πειρατής μέσα στο σεντούκι;
    Ένα θησαυρό, ένα παπούτσι ή μια ομπρέλα;
  9. Τι πάτησε ο πειρατής όταν καθάριζε το κατάστρωμα;
    Μια μπανανόφλουδα, μια καρπουζόφλουδα ή μια πεπονόφλουδα;
  10. Τι τρώει το απόγευμα μαζί με το ρούμι του;
    Παγωτό, γαριδάκια ή γλυκό του κουταλιού;
  11. Τι θέλει να αγοράσει όταν βρει το θησαυρό;
    Ένα κάστρο, ένα υποβρύχιο ή έναν πύραυλο;
  12. Ποιο είναι το αγαπημένο του άθλημα;
    Ποδόσφαιρο, κατάδυση ή κολύμπι;

Αναρωτιέστε ποιες είναι οι σωστές απαντήσεις;
Μόνο αυτές που αρχίζουν από "Π" φυσικά ....
Η δραστηριότητα δημιουργήθηκε από τους μαθητές με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, μετά από πολλές γλωσσικές ασκήσεις που κάναμε από το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Αλφαβητάρι με Γλωσσοδέτες".

Θεατρικό παιχνίδι

  • Το κυνήγι του θησαυρού (Ζεστό- κρύο)
Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα βγαίνει από την τάξη όση ώρα η άλλη ομάδα κρύβει το σεντούκι του θησαυρού. Στη συνέχεια επιστρέφει μέσα στην αίθουσα η πρώτη ομάδα και προσπαθεί να ανακαλύψει τον θησαυρό με τη βοήθεια της μουσικής, την οποία δυναμώνουμε κάθε φορά που τα παιδιά πλησιάζουν στην κρυψώνα και τη χαμηλώνουμε κάθε φορά που απομακρύνονται. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται με αντίθετους ρόλους.


  • Το πειρατικό καράβι   (Μουσικές καρέκλες)
Στην αίθουσα του γυμναστηρίου χρησιμοποιούμε τα στρώματα γυμναστικής για καράβια. Οι μαθητές χωρίζονται σε μικρές ομάδες των 3-4 ατόμων και κάθονται πάνω στα στρώματα κωπηλατώντας. Όταν ακούγεται η μουσική, προσποιούνται ότι βρίσκονται σε ένα μεγάλο νησί στη Χώρα του Ποτέ και ψάχνουν για το σεντούκι του θησαυρού. Σε κάθε παύση της μουσικής, όμως, οι μικροί πειρατές τρέχουν στο καράβι τους με σκοπό να φτάσουν πρώτοι στον επόμενο προορισμό. Όποιο πλήρωμα καθυστερεί να επιβιβαστεί στο καράβι του βγαίνει από το παιχνίδι. Η ομάδα που θα μείνει τελευταία κερδίζει το παιχνίδι.

  • Γιο-χο !!!
Οι πειρατές ξυπνούν, τρίβουν τα μάτια τους, χασμουριούνται, ντύνονται, χτενίζονται, πίνουν γάλα, παίρνουν τον παπαγάλο τους και ανεβαίνουν στο κατάστρωμα. Εκεί χορεύουν ρυθμικά στο χώρο και σε κάθε παύση της μουσικής λένε "Γιοχο" 
(την πειρατική ιαχή από το τραγούδι "Ο Τζέικ και οι πειρατές στη Χώρα του Ποτέ- Disney")
  1. χαρούμενα
  2. νυσταγμένα
  3. λυπημένα
  4. θυμωμένα
  5. δυνατά
  6. σιγανά
  7. φοβισμένα
  8. αργά
  9. γρήγορα

Παίζουμε παιχνίδια στον υπολογιστή. 
Πατήστε στον παρακάτω τίτλο και σίγουρα θα διασκεδάσετε:














  • Παίζουμε με το Ramkid



Ζωγραφίζουμε



Οι πειρατές πρέπει να είναι πάντα σε φόρμα και γι΄αυτό κάνουν κάθε πρωί γυμναστική στο κατάστρωμα με τα παρακάτω τραγούδια:
"Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και δάχτυλα"


"Οι τρεις γυμνάσεις"

"Χόκυ Πόκυ"


Παρακολουθήσαμε ταινίες
Ο Τζέικ και οι πειρατές στη Χώρα του Ποτέ


ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΡΟΖ ΚΑΙ ΜΠΛΕ ΡΟΥΑ














Πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε εποπτικό υλικό  ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ   και  ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...