Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

Ο ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΣ




  • Συζητήσαμε για τη δουλειά του μάστορα, τα
    εργαλεία του, τα μηχανήματα, τη στολή, τον τρόπο που προστατεύεται από ατυχήματα.










  • Παρακολουθήσαμε διάφορα επεισόδια του Μαστοράκου και του Μπομπ του Μάστορα



  • Τραγουδήσαμε το τραγούδι του Μπομπ
  • Κατασκευάσαμε τη δική μας ζώνη για τα εργαλεία μας
  • Ομαδική κατασκευή
    Χρειαστήκαμε τέμπερα σε πράσινο και καφέ χρώμα και αποφασίσαμε να το φτιάξουμε αναμειγνύοντας στη "μπετονιέρα" μας τα κατάλληλα υλικά
    (κίτρινο + μπλε= πράσινο) (μπλε+κίτρινο+κόκκινο=καφέ)


    Γράψαμε τα ονόματά μας στα τούβλα, ζωγραφίσαμε τον Μπομπ και τη Γουέντι, φτιάξαμε σήματα για να προειδοποιήσουμε τους οδηγούς και τους πεζούς για τους κινδύνους.


  • Ποίημα                                                  "Ο Μηχανικός"
Έγινα στην άμμο επάνω
μάστορας καλός.
Σπίτια, δρόμους και γιοφύρια φτιάχνω γελαστός.

Κοίτα κάμπους και πλατείες
Κοίτα μια αγορά.
Βάζω βότσαλα γι' ανθρώπους.

Τελειωμένη η πολιτεία 
μες το τόσο φως.
Πώς σου φαίνεται κυρ- Ήλιε;
είμαι ο Μηχανικός!
  • Ζωγραφίσαμε

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ


  • Συζητήσαμε για το επάγγελμα του πυροσβέστη:
    Τι δουλειά κάνει;  (φωτιά, πλημμύρα, απεγκλωβισμός, ζωάκια σε δέντρα)
    Πού εργάζεται; (Πυροσβεστική Υπηρεσία)
    Ποιά εργαλεία χρησιμοποιεί; (μάνικα, τσεκούρι, αντλία, δίχτυ, σκάλα)
    Τι σημαίνει η λέξη πυρο- σβέστης.
  • Διαβάσαμε το παραμύθι της Σ. Ζαραμπούκα "Η μεγάλη φωτιά" και μάθαμε τα αντίθετα.




  • Συνθέσαμε παζλ 10 κομματιών 


  • Ασκήσεις μαθηματικών

Βρήκαμε τη σκιά


 Τοποθετήσαμε πάνω στη φωτιά τόσες σταγόνες νερού όσες έδειχνε ο αριθμός και το αντίθετο, δηλαδή μετρούσαμε τις σταγόνες και βρίσκαμε το σωστό αριθμό.
 Ασκήσεις διαδοχής 
 Ταξινομήσαμε τους πυροσβεστήρες ανάλογα με το μέγεθος σε μεγάλους, μεσαίους και μικρούς.
 Μετρήσαμε τα αντικείμενα και βρήκαμε το σωστό αριθμό
  • Είδαμε τον πυροσβεστήρα του σχολείου μας
  • Μάθαμε να καλούμε την Πυροσβεστική σε περίπτωση ανάγκης
  • Επισκεφθήκαμε το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νεάπολης και
    είδαμε από κοντά τα πυροσβεστικά οχήματα


    πώς κόβουν τα μέταλλα


    διάφορους τρόπους εκτόξευσης νερού


    τη στολή και την αναπνευστική συσκευή





    τη ζώνη που προστατεύει τους πυροσβέστες από ενδεχόμενη πτώση


    Ευχαριστούμε θερμά τον Διοικητή και τους Πυροσβέστες του Π.Κ. Νεάπολης
    για όσα μας έμαθαν !!!

Τετάρτη, 24 Οκτωβρίου 2012

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ



  •  Συζητήσαμε για τους αστυνομικούς:
    Τι δουλειά κάνουν;
    Που εργάζονται;
    Τι χρησιμοποιούν στη δουλειά τους;
    Δουλεύουν μόνο την ημέρα;
    Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχαν οι αστυνομικοί;
     
  • Αναζητήσαμε στο Google εικόνες με αστυνομικούς για να δούμε τη στολή τους, το σήμα τους και τα περιπολικά. Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το σήμα και ζήτησαν να το εκτυπώσουμε για να το βλέπουν στην παρεούλα.
Συζητήσαμε για το σήμα, τα χρώματα της Ελληνικής Αστυνομίας και τη ζυγαριά. Ακούσαμε τον μύθο της Δάφνης.

  • Μάθαμε να τηλεφωνούμε στο 100 σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο του κουκλόσπιτου. Οι μαθητές έκαναν δραματοποίηση παρουσιάζοντας έναν διάλογο.
  • Ένας μαθητής έφτιαξε γκαράζ για να βάζουμε το περιπολικό.

  •  Φτιάξαμε μάσκα αστυνόμου

  • Κατασκευάσαμε ασύρματο, χρησιμοποιώντας άδεια κουτιά χυμού που έφεραν οι μαθητές για πρωινό.


  •  Παίξαμε με το παζλ του αστυνομικού.


  •  Κάναμε ασκήσεις γραφισμού βοηθώντας τον αστυνομικό να πιάσει τον κλέφτη.
  •  Γυρίζουμε τον τροχό, αναγνωρίζουμε την εικόνα και ψάχνουμε για λέξεις που αρχίζουν από την ίδια φωνούλα.
  • Ασκήσεις διαδοχής


  • Παίξαμε "Κλέφτες και Αστυνόμους"
  • Παίξαμε στον Η/Υ με τα αποτυπώματα ανοίγοντας τον 1ο Τόμο της Kidipedia "Άνθρωπος" - Αποτυπώματα.
    Ένας κλέφτης μπήκε σε κάποια δωμάτια και οι μικροί ντετέκτιβ πρέπει να τον βρούνε. Οι μαθητές παίρνουν τη βούρτσα, πουδράρουν το δωμάτιο που επέλεξαν, διαλέγουν ζελατίνα και τη μεταφέρουν στη μηχανή ταυτοποίησης για να αποκαλυφθεί ο κλέφτης.

  • Είδαμε τη στολή των αστυνομικών
  • Φτιάξαμε την πρόταση "Ο Αστυνομικός φοράει στολή"
  • Επισκεφθήκαμε το Αστυνομικό Τμήμα Νεάπολης.
     Ευχαριστούμε θερμά τον Διοικητή του τμήματος και τις αστυνομικούς
    που μας έκαναν ξενάγηση στους χώρους του τμήματος, μας μίλησαν για τη δουλειά τους, απάντησαν στις ερωτήσεις των μαθητών, μας έδειξαν το αλεξίσφαιρο, τη ζώνη, τις χειροπέδες, τον ασύρματο, το αλκοόμετρο, τη διαδικασία έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας, το κρατητήριο και το περιπολικό.

Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012

Ο ΜΑΓΕΙΡΑΣ



  • Παρακολουθήσαμε την ταινία "Ο Ρατατούης".
Ένας ποντικός με το όνομα Ρέμυ ονειρεύεται να γίνει ένας σπουδαίος Γάλλος σεφ, παρά τις αντιρρήσεις των γονιών του και το προφανές γεγονός ότι είναι... ποντικός σε ένα καθαρά 'αντι-τρωκτικο' επάγγελμα! Ξαφνικά, η μοίρα επεμβαίνει και τοποθετεί τον Ρέμυ σε ένα εστιατόριο διάσημο χάρη στον σεφ του Αύγουστο Γκουστό. Παρά τους ολοφάνερους κινδύνους που προκύπτουν από το να είναι ένας ανεπιθύμητος επισκέπτης στην κουζίνα ενός τόσο εκλεπτυσμένου Γαλλικού εστιατορίου, το πάθος του Ρέμυ για τη μαγειρική αρχίζει να κινεί μια τρελή αλυσίδα γεγονότων, που αναστατώνει την υψηλή γαστρονομία όλου του Παρισιού! Ο Ρέμυ θα βρεθεί διχασμένος ανάμεσα στο χάρισμά του και την παρότρυνση των άλλων να ξαναγυρίσει στις συνήθειες του... είδους του. Θα μάθει την αλήθεια για τη φιλία, την οικογένεια και το τι σημαίνει να μην έχει άλλη επιλογή από το να γίνει... αυτό που είναι: ένας ποντικός που θέλει να γίνει σεφ!
                                                                                       

  • Συζητήσαμε για το επάγγελμα του μάγειρα: Τι κάνει ένας μάγειρας; Πού δουλέυει; Τι χρησιμοποιεί στη δουλειά του; Γιατί φοράει άσπρη ποδιά; Γιατί φοράει σκούφο;
  • Τραγουδήσαμε τον Μάγειρα από το Cd "Το φτερό του δράκου"

    Τραγουδά ο Μάριος Φραγκούλης και ο Ηλίας Μαμαλάκης
    Συζητήσαμε για τα παιδιά του τρίτου κόσμου, που δεν έχουν τρόφιμα και τον τρόπο με τον οποίο ο μάγειρας αποφάσισε κλέβοντας από τα παραμύθια να φτιάξει φαγητό για τα παιδιά.

    "Πήρα από τα παραμύθια
    τα κουκιά και τα ρεβύθια,
    μία φασολιά πελώρια,
    το λαγό και τα κοκόρια.
    Πήρα όλα τα καρβέλια
    τα σταφύλια από τ' αμπέλια,
    τα εφτά τα κατσικάκια
    και τα τρία γουρουνάκια.

    Έχουμε σας λέω πανηγύρια.
    Φέρτε πιάτα, φέρτε και ποτήρια.
    Μάγειρας Τσελεμεντές θα γίνω
    κι ό,τι μαγειρεύω θα το δίνω
    στα παιδιά.
    Φέρτε τα μαχαιροπήρουνά σας
    και τα παραμύθια της γιαγιάς σας,
    τα παιδιά να φάνε και να πιούνε
    και ποτέ, ποτέ μην κοιμηθούνε
    νηστικά.

    Με το ζόρι απ' τη φωλιά τους
    πήρα τη φωτιά απ' τους δράκους
    κι απ' τις μάγισσες καζάνια,
    κατσαρόλες και τηγάνια.
    Έριξα τα υλικά μου
    και τ' αλατοπίπερά μου
    Απ' τα παραμύθια κλέβω
    να' χω για να μαγειρεύω.
  • Μάθαμε ένα αίνιγμα:       Με αλάτι και πιπέρι
                                       και την κουτάλα του στο χέρι
                                       τη ζωή μας νοστιμίζει
                                       γεύσεις διαφορετικές μας γεμίζει.
                                       Τι είναι;  (Ο μάγειρας)
    και το ζωγραφίσαμε



  • Ποίημα: "Μάγειρας"

    Μάγειρας είμαι εγώ
    και φορώ σκούφο λευκό
    Η στολή μου σαν το γάλα,
    στο' να χέρι την κουτάλα.

    Σ' όλα μου προσεχτικός,
    στην κουζίνα καθαρός.
    Βάζω μπρος τσελεμεντέδες,
    λαμαρίνες, τεντζερέδες.

    φτιάχνω φαγητά απ' όλα
    σε ταψί ή κατσαρόλα.
    Σούπες, πίτες, γεμιστά,
    νόστιμα, λαχταριστά.

    Μαγειρεύω, δοκιμάζω,
    λίγο αλάτι ακόμη βάζω.
    Ωχ! Μου χύθηκε το αλάτι.
    Ποιός ακούει τον πελάτη;;;
  • Κατασκευάσαμε καπέλο μάγειρα και κάναμε δραματοποίηση. Κάθε μαθητής εκτελούσε την συνταγή του αγαπημένου του φαγητού και στο τέλος το πρόσφερε στους συμμαθητές του.


  • Ζωγραφίσαμε τον Ρατατούη
   

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...