Κυριακή, 3 Μαρτίου 2013

Η ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ




  • Διαβάσαμε το παραμύθι "Η Χρυσομαλλούσα" και μάθαμε για το μικρό, το μεσαίο και το μεγάλο.
  • Συζητήσαμε για την καφέ αρκούδα. Μάθαμε τι τρώει, που ζει, πώς και γιατί πέφτει σε χειμερία νάρκη, πότε ξυπνάει, πώς αναπαράγεται και φυσικά ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τις αιτίες εξαφάνισης της καφέ αρκούδας.
    Αναφερθήκαμε στα ξαδερφάκια της καφέ αρκούδας, το κοάλα, το πάντα και την πολική αρκούδα.
  • Παροιμία:"Νηστικό αρκούδι, δε χορεύει".
  • Βρήκαμε λέξεις από τη φωνούλα Α και το βιβλίο Αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες
  • Μυθολογία: Μάθαμε για τον αστερισμό της μικρής και μεγάλης Άρκτου και ζωγραφίσαμε. Μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο.

Η Ήρα ζήλευε την Καλλιστώ και τη μεταμόρφωσε σε αρκούδα,
ο Αρκάς έγινε αρκουδάκι και ο Δίας τους μεταμόρφωσε σε αστέρια.


  • Κατασκευάσαμε ένα αρκουδάκι που βγαίνει από τη σπηλιά του όταν ξυπνάει από το χειμέριο λήθαργο.
    Χρησιμοποιήσαμε κόκκινο, κίτρινο και μπλε για να φτιάξουμε το καφέ χρώμα.






  •  Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ" Η άρκτος χορεύουσα" και συζητήσαμε  για την αιχμαλωσία και την εκμετάλλευση της αρκούδας, που απαγορεύτηκε πια στη χώρα μας. Γιατί επέλεξε ο ζωγράφος  να ασχοληθεί με την αλυσοδεμένη αρκούδα που χορεύει; Πώς είναι η έκφρασή της; Είναι λυπημένη, χαρούμενη, θυμωμένη; Πώς κατόρθωσε ο ζωγράφος να αποδώσει τη σκηνή;






  • Ψυχοκινητικό παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα παριστάνει τις αρκούδες και η άλλη τις μέλισσες. Οι αρκούδες ψάχνουν για την αγαπημένη τους λιχουδιά και όταν χτυπά το ταμπουρίνο, τρέχουν να μπουν στο ποτάμι για να αποφύγουν τα τσιμπήματα των θυμωμένων  μελισσών.
  • Θεατρικό παιχνίδι. Γινόμαστε αρκούδες που κοιμούνται στη φωλιά τους, ξυπνάνε, τεντώνονται, πεινάνε, βγαίνουν επιφυλακτικά από τη σπηλιά, κατεβαίνουν με αργά και βαριά βήματα στο ποτάμι για νερό, ψάχνουν για τροφή, σκαρφαλώνουν στα δέντρα για φρούτα,ψαρεύουν, ξεριζώνουν ρίζες και τρώνε μέλι.
  •  Ζεστό- κρύο. Ψάξαμε για την καφέ αρκούδα. Η εκπαιδευτικός κρύβει τις πατημασιές του ζώου και οι μαθητές ψάχνουν να τις βρουν. Όταν ακούνε "κρύο" αλλάζουν κατεύθυνση και όταν ακούνε "ζεστό"  καταλαβαίνουν πως έχουν πλησιάσει τον στόχο.
  • Τραγούδι "Μια αρκούδα καφέ" από τη Λιλιπούπολη


  • Συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας και ζωγραφίσαμε μόνο τις τροφές που τρώει η καφέ αρκούδα.


  • Παίξαμε στο Η/Υ ένα παιχνίδι με την αρκούδα που ψαρεύει σολομούς.



Για να μας ακολουθήσετε στο facebook ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για να μας ακολουθήσετε στο pinterest ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ




Σάββατο, 2 Μαρτίου 2013

ΦΩΣ ΚΑΙ ΣΚΟΤΑΔΙ





Α΄ ΦΑΣΗ: ΠΡΟΤΕΡΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Τι ξέρουμε για το φως και το σκοτάδι
  Κάποιες από τις απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές είναι οι εξής:
Το φως βρίσκεται μέσα στα καλώδια.
Το φτιάχνουν τα εργοστάσια της ΔΕΗ (επηρεασμένοι προφανώς από το θέμα "Ηλεκτρισμός").
Το φως είναι μια κίτρινη αστραπή.
 Το φως βρίσκεται στα μεγάλα φώτα του αυτοκινήτου.
Τα μάτια της γάτας έχουν φως. Το βράδυ ο ήλιος καίγεται και δημιουργείται ξανά το πρωί.
Το σκοτάδι βρίσκεται μέσα στα ντουλάπια και χάνεται όταν τα ανοίξουμε...
Ο Κάπτεν Χουκ έκλεψε τη σκιά του Πήτερ Παν.


Β΄ ΦΑΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ


  •  ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

 Στο προηγούμενο θέμα "Ο Τζακ και η φασολιά" συζητήσαμε για τη φασολιά και αναρωτηθήκαμε πώς αυτή κατάφερε να αναπτυχθεί τόσο πολύ, ώστε να φτάσει τον ουρανό.
Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει; Οι μαθητές απάντησαν πως για να φυτρώσει η φασολιά θα χρειαστούμε σπόρο, χώμα, νερό. Δεν ανέφεραν όμως το φως και γι' αυτό αποφασίσαμε να κάνουμε ένα
πείραμα:
* Φυτέψαμε φασόλια σε δύο πλαστικά μπολ και τα σκεπάσαμε με βαμβάκι. Το ένα μπολ τοποθετήθηκε σε ένα τραπέζι κοντά στο παράθυρο, ώστε να έχει άπλετο φως και το άλλο μπολ το σκεπάσαμε με ένα χάρτινο κουτί παπουτσιών. Ποτίζαμε με την ίδια ποσότητα νερού και τα δύο μπολ και μετά από λίγες μέρες διαπιστώσαμε πως και τα δύο φυτά αναπτύχθηκαν, αλλά το φυτό που ερχόταν σε επαφή με το ηλιακό φως ήταν πράσινο, ενώ το φυτό που μεγάλωνε στο σκοτάδι ήταν άσπρο. 



  • ΓΛΩΣΣΑ- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Συζητήσαμε για το φως.Τι είναι το φως;Τι χρώμα έχει;  Με τι βλέπουμε; Σε τι χρησιμεύει; Ποιά είναι η μεγαλύτερη πηγή φωτός; Ποιες άλλες πηγές φωτός γνωρίζετε;
    Συζητήσαμε για τις φυσικές και τις τεχνητές πηγές φωτός. Βρήκαμε τις πηγές φωτός που υπάρχουν στο νηπιαγωγείο μας.


Συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο κολλήσαμε τις εικόνες που εκπέμπουν φως μέσα στη λάμπα και τις εικόνες που δεν εκπέμπουν φως γύρω από τη λάμπα.


Μάθαμε για τα νυκτόβια ζώα. Για ποιό λόγο βγαίνουν για κυνήγι το βράδυ. Πώς μπορούν και βλέπουν στο σκοτάδι;
Μάθαμε την παροιμία "Γάτα που κοιμάται, ποντικούς δεν πιάνει".
Διαβάσαμε το βιβλίο "ΦΩΣ" των εκδόσεων Δεληθανάση.
Μιλήσαμε για όσους εργάζονται τη νύχτα.
Πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς το φως;
Κάποιες από τις απαντήσεις ήταν οι εξής:
Δεν θα βλέπαμε τίποτα και θα χτυπούσαμε.
Δεν θα μπορούσαμε  να φυτέψουμε.
Οι νυχτερίδες θα εξαπλώνονταν σε όλη τη γη και θα τα έτρωγαν όλα.
Θα είχαν καταρρεύσει και θα είχαν τσουγκρίσει όλα.
Ο φάρος δεν θα λειτουργούσε και τα πλοία θα βούλιαζαν.
  • Η/Υ- ΓΛΩΣΣΑ
    Βρήκαμε τις πηγές φωτός. Για να μεταβείτε στη σελίδα ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ



  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ- ΕΚΦΡΑΣΗ
    Οι μαθητές ζωγράφισαν το φως και το σκοτάδι όπως το φαντάζονται και έγραψαν τις λέξεις φως και σκοτάδι

Μια λάμπα για το φως και ένα δέντρο χωρίς φύλλα,λόγω έλλειψης φωτός για το σκοτάδι
Μια βεράντα λουσμένη στο φως του ήλιου




Ένας λαμπτήρας οροφής (όπως αυτός της τάξης μας), λάμπες, ο ήλιος και μια τυφλή νυχτερίδα.
Ο ήλιος, μια πυγολαμπίδα και λάμπες.


Πυγολαμπίδα
Ένα λουλούδι και μια ντουλάπα, που μέσα της κρύβει το σκοτάδι.

Άλλη μια λάμπα οροφής, μια κουκουβάγια, μια νυχτερίδα, ο ήλιος και το σκοτάδι.



Μια παρέα ήλιων!!

Επειδή αυτή την περίοδο ασχολούμασταν με τα κάστρα, ζωγραφίσαμε πώς φαίνεται ένα κάστρο την ημέρα και πώς φαίνεται τη νύχτα.
 


  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ- ΕΚΦΡΑΣΗ
    Χρησιμοποιήσαμε τον προβολέα στη σκοτεινή αίθουσα για να παίξουμε με τις σκιές μας και να σχηματίσουμε ζωάκια κ.α.

  •   ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ- ΕΚΦΡΑΣΗ

Ομαδική εργασία για το φως και το σκοτάδι

  • Η/Υ
    Παρακολουθήσαμε βίντεο στο www.youtube.com με χορευτές της ομάδας Pilobolus.
      



  • ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Παίξαμε τις σκιές μας στην αυλή του σχολείου. Τις πιάσαμε, τις κυνηγήσαμε, χαιρέτησε η μια σκιά την άλλη, αγκαλιάστηκαν κ.α.
  • H/Y
    Παιχνίδι
    στην kidipedia


Γ΄ ΦΑΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ



Δ' ΦΑΣΗ ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ
Μπορούμε να παρακολουθήσουμε ή να παίξουμε Καραγκιόζη στο κουκλοθέατρο.
Μπορούμε να μιλήσουμε για τα χρώματα
Διαβάζουμε το παραμύθι "Δεν φοβάμαι το σκοτάδι" της Κατερίνας Γιαννίκου.
Ακούμε το τραγούδι ¨Σαν τον Καραγκιόζη¨.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...