Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014

ΕΛΜΕΡ, Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ



Ομαδικό κολάζ με τον Έλμερ,
τον ασπρόμαυρο ξάδελφό του Γουίλι, τη Ρόζα,
τα χρώματα και τους άλλους ελέφαντες, που ντύθηκαν παρδαλοί
για να γιορτάσουν τη Μέρα του Έλμερ.


Σε μια αγέλη ελεφάντων, όλοι είναι διαφορετικοί!
Άλλος είναι νέος και άλλος γέρος! 
Άλλος είναι γεροδεμένος και άλλος αδύνατος, 
άλλος πιο ψηλός 
και άλλος πιο χοντρός. 
Όλοι διαφορετικοί...χαρούμενοι και το ίδιο χρώμα... 
Εκτός από έναν ..τον Έλμερ!
Ο Έλμερ είναι διαφορετικός.. είναι πολύχρωμος!!
Όμως η διαφορετικότητα του Έλμερ
δεν είναι το χρώμα του..
είναι η προσωπικότητα του!
Είναι αυτό που χαρίζει απλόχερα
στους γύρω του.
Χρώμα, ύψος, βάρος.. η εξωτερική εμφάνιση
δεν είναι τόσο σημαντική
όσο οι προθέσεις και η προσφορά 
του κάθε ελέφαντα... ανθρώπου!!   





Δραστηριότητα 1η: Γλώσσα
Διαβάσαμε το παραμύθι "Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας".
Γιατί ήταν ο Έλμερ διαφορετικός; Ποιά χρώματα είχε πάνω του; Ποιό σχήμα; Πώς αισθανόταν; Καταγράψαμε τις απόψεις των μαθητών (ήταν στεναχωρημένος, επειδή νόμιζε ότι τον κορόιδευαν, επειδή δεν ήταν ίδιος με τους άλλους).

Συζητήσαμε για αξίες, όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η φιλία, η αγάπη.
Και οι άνθρωποι διαφέρουν μεταξύ τους. Ο καθένας είναι μοναδικός. (Μιλήσαμε για τις φυλές, αλλά και τις διαφορετικές στα εξωτερικά γνωρίσματα και την προσωπικότητα και στα άτομα της ίδιας φυλής). Πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι είμασταν ίδιοι;




Δραστηριότητα 2η: Φυσικό περιβάλλον
Μάθαμε για τους ελέφαντες. Που ζούνε (σαβάνα), τι τρώνε (φύλλα, σε αιχμαλωσία τρώνε επίσης μπανάνες και μήλα), γιατί είναι μεγάλοι, ποιοί είναι οι εχθροί τους, ότι γεννούν μωρά (θηλαστικά). Μιλήσαμε για τα τσίρκο που χρησιμοποιούν ζωάκια, όπως οι ελέφαντες και μπορεί να τα βασανίζουν για να μάθουν τις κινήσεις τους και για τους λαθροκυνηγούς, που σκοτώνουν τους ελέφαντες για να πάρουν τους χαυλιόδοντες.
Το θέμα ευαισθητοποίησε τους μαθητές, οι οποίοι ζήτησαν να γράψουμε ένα γράμμα στο οποίο θα αναφέρουμε τους κινδύνους για τους ελέφαντες και να το στείλουμε μέσω του ταχυδρομείου μας σε όλα τα παιδιά της Ελλάδας. Στην ομαδική εργασία για τον Έλμερ ζωγραφίσαμε το σύνθημά μας.
"ΟΧΙ στο τσίρκο με ζώα, ΝΑΙ στο τσίρκο με κλόουν". Τελικά αποφασίσαμε να το δημοσιεύσουμε στο επόμενο τεύχος της εφημερίδας μας. 


(Σύμφωνα με τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ  η Ελλάδα έγινε η 1η χώρα στην Ευρώπη και 2η στον κόσμο με τσίρκο χωρίς κανένα είδος ζώου. Ελπίζουν ο νέος νόμος να εφαρμοσθεί άμεσα με πρώτο βήμα τη λήξη παραστάσεων με δελφίνια στο παράνομο Δελφινάριο της Αττικής. Απομένουν πολλά ζητήματα ανοιχτά σχετικά με τα ζώα στη χώρα μας για τα οποία ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ έχει υποβάλλει σχετικά υπομνήματα και μελέτες: Ζωολογικοί κήποι, Δελφινάρια, Εκθέσεις, παράνομες αγοραπωλησίες και εκτροφές, παράνομες αιχμαλωσίες.)

ΟΧΙ στο τσίρκο με ζώα
ΝΑΙ στο τσίρκο με κλόουν


 Δραστηριότητα 3η: Τραγούδι
Μάθαμε το τραγουδάκι του Φοίβου Δεληβοριά "Το ελεφαντάκι"

Έχω ένα μικράκι, ελεφαντάκι
τετρακόσια είκοσι κιλά
τρώει εφτά κασόνια, μακαρόνια
κι όλο κάνει τούμπες και γελά

Όταν ανεβαίνει στην τραμπάλα
με πετάει ψηλά, στον ουρανό
κι όποτε βουτάει στην πισίνα
φεύγει από μέσα το νερό !

Έχω ένα μικράκι, ελεφαντάκι
τετρακόσια είκοσι κιλά
πίνει εφτά κουβάδες, λεμονάδες
κι όλο κάνει τούμπες και γελά

Παίζουμε τ' απόγευμα στον κήπο
τρέξιμο και μπάλα και κρυφτό
κι ύστερα στο μπάνιο μου πετάει
με την προβοσκίδα το νερό

Έχω ένα μικράκι, ελεφαντάκι
τετρακόσια είκοσι κιλά
θέλει κόπο μα, θα βρω τον τρόπο
να το πάρω κάποτε αγκαλιά !!

Δραστηριότητα 4η : Ανάγνωση πρότασης 
Γράψαμε μια πρόταση δύο φορές σε χαρτόνι. Οι μαθητές πρότειναν να γράψουμε "Ο Έλμερ είναι αστείος". Μετρήσαμε τις λεξούλες από τις οποίες αποτελείται και μετά κόψαμε τις λέξεις της μιας πρότασης.
Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνταν να συνθέσουν ξανά την πρόταση διαβάζοντας τις λέξεις που κρατούσαν, στην αρχή βλέποντας την αρχική πρόταση και στη συνέχεια χωρίς βοήθεια.






Η παραπάνω δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά, γι' αυτό  γράψαμε και δεύτερη πρόταση με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας (περισσότερες λέξεις και πεζά γράμματα).
                                       

                                       

Δραστηριότητα 5η:
Μάθαμε να αναγνωρίζουμε και να γράφουμε τη φωνούλα Ε,ε.
Διαβάσαμε ποιηματάκι για τους ελέφαντες από το βιβλίο του Ε.Τριβιζά "Αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες".


 





















Δραστηριότητα 6η: Τα χρώματα
Ποιά χρώματα βλέπουμε στον Έλμερ; Βρίσκουμε αυτά τα χρώματα στα ρούχα μας, στην τάξη μας, στο περιβάλλον. Αποφασίσαμε να βάψουμε ελεφαντάκια με αυτά τα χρώματα, αλλά οι τέμπερες ήταν μόνο κόκκινου, κίτρινου, μπλέ, άσπρου και μαύρου χρώματος. "Μπερδέψαμε" τα  χρώματα και δημιουργήσαμε το πράσινο, το γαλάζιο, το πορτοκαλί, το μωβ, το καφέ και το ροζ.



Δραστηριότητα 7η:
Αφήγηση του παραμυθιού "Ο Έλμερ και η Ρόζα"

Έλμερ και Ρόζα
Εκείνος είναι παρδαλός και εκείνη κοκκινίζει με το παραμικρό. Ο Έλμερ και η Ρόζα, δύο ελέφαντες διαφορετικοί από τους άλλους, συναντιούνται σε μια τρυφερή ιστορία.




Δραστηριότητα 8η: Το τετράγωνο
Ποιό σχήμα έχει στο σώμα του ο Έλμερ; Το τετράγωνο. Μετρήσαμε τις πλευρές και τις γωνίες του και είδαμε πως διαφέρει με το ορθογώνιο. Βρήκαμε τετράγωνα στην τάξη μας και μάθαμε να το σχεδιάζουμε χρησιμοποιώντας ένα φύλλο εργασίας.



 Δραστηριότητα 9η: Μαθηματικά
Αντίληψη και αναπαραγωγή μοτίβου. Ξεκινήσαμε με εύκολα μοτίβα και συνεχίσαμε με πιο δύσκολα.




Δραστηριότητα 10η:
Αφήγηση του παραμυθιού "Ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο"
Ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο (νέα έκδοση)
Ο Έλμερ, ο αγαπημένος παρδαλός ελέφαντας των παιδιών, είναι πολύ λυπημένος.Το ουράνιο τόξο έχασε τα χρώματά του. Θέλει να βοηθήσει, αλλά τι θα συμβεί σε αυτόν αν δώσει στο ουράνιο τόξο τα χρώματά του; Θα τα χάσει για πάντα;
Μια όμορφη ιστορία για τη χαρά να μοιράζεσαι και να προσφέρεις.
Τελικά ο Έλμερ πρόσφερε τα χρώματά του, χωρίς όμως να τα χάσει κιόλας, διότι η αγάπη για τα χρώματα και όσα αγαπάμε πολύ, δεν τελειώνει ποτέ.... 


Δραστηριότητα 11η: Μαθηματικά
Σειροθετήσεις από τον μικρό στο μεγάλο ελέφαντα και το αντίθετο.



Δραστηριότητα 12η: Μαθηματικά
Είναι τα μήλα τόσα όσοι και οι ελέφαντες;



Δραστηριότητα 13η:
Αφήγηση του παραμυθιού "Ο Έλμερ και τα ξυλοπόδαρα"

Οι κυνηγοί πλησιάζουν κι όλοι οι ελέφαντες ανησυχούν. Ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας, καταστρώνει ένα σχέδιο για να παραπλανήσει τους κυνηγούς. Τα πράγματα όμως δεν εξελίσσονται σύμφωνα με το σχέδιο...


 Ο Έλμερ και τα ξυλοπόδαρα (νέα έκδοση)
Δραστηριότητα 14η: Νέες Τεχνολογίες
Ανοίξαμε την Kidepedia (τόμος 7 Ζώα της ζούγκλας, καρτέλα ελέφαντα) και είδαμε ένα βιντεάκι για τους ελέφαντες που τους αιχμαλωτίζουν για να τους χρησιμοποιήσουν στο τσίρκο.



 


Δραστηριότητα 15η: Μαθηματικά
Ψηφίσαμε σε πίνακα διπλής εισόδου ποιό από τα βιβλία που διαβάσαμε είναι το αγαπημένο μας; Ποιά περιπέτειά του μας άρεσε πιο πολύ;


                

Δραστηριότητα 16η:
Κατασκευάσαμε μάσκες με μοτίβα για να γιορτάσουμε την ημέρα του Έλμερ





Δραστηριότητα 17η:
Ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας Έλμερ και γράψαμε τι μας άρεσε από τα παραμύθια που διαβάσαμε.




Μου άρεσε όταν ο Έλμερ έδωσε τα χρώματά του στο ουράνιο τόξο

Μου άρεσε όταν είπε ότι η αγάπη δεν τελειώνει ποτέ !!!

Μου άρεσε που βοήθησε τη Ρόζα να βρει το κοπάδι της και το ουράνιο τόξο να βρει τα χρώματά του

Μου άρεσε που το ουράνιο τόξο δεν ήταν πια θολό

Μου άρεσε που η Ρόζα βρήκε το κοπάδι της

Μου άρεσε που σώθηκε η Ρόζα


Μου άρεσε που το ουράνιο τόξο είχε και πάλι χρώματα

Μου άρεσε που βοήθησε τη ντροπαλή Ρόζα

Μου άρεσε όταν έκανε ΜΠΟΥ !!! στους φίλους του

Μου άρεσε που ήταν αστείος

Για να μας ακολουθήσετε στο facebook ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για να μας ακολουθήσετε στο pinterest ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...