Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014

ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙ ΚΑΝΤΙΝΣΚΙ



Ένα δεντράκι αλλιώτικο απ' τα άλλα.
Ένα καλλιτεχνικό δεντράκι με κύκλους του Καντίνσκι


     Η ενασχόλησή μας με τον πίνακα του Πικάσο (Αρλεκίνο) για τις Απόκριες  άρεσε στους μαθητές και γι’ αυτό αποφασίσαμε να ασχοληθούμε και με άλλον ζωγράφο. 
Μιας και μάθαμε για το τετράγωνο παρέα με τον Έλμερ, ήρθε η ώρα να μάθουμε για τον κύκλο.
Ένας από τους ζωγράφους που οι πίνακές του ενδείκνυνται γι’ αυτό το μάθημα είναι ο Βασίλι Καντίνσκι.   
Δραστηρίότητα 1η
Αρχικά συζητήσαμε για τη ζωή του. Μάθαμε ότι γεννήθηκε στη Μόσχα το 1866. Όταν ήταν μικρός παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής και μουσικής (πιάνο και τσέλο). Όταν μεγάλωσε σπούδασε Οικονομικά και Νομική. Σε ηλικία 30 ετών έφυγε από τη Ρωσία και πήγε στη Γερμανία, για να ακολουθήσει το όνειρό του και να ζωγραφίσει. Τα έργα του είναι αφηρημένα και μοντέρνα.



Ευχαριστούμε τον Βασίλη για τις όμορφες σημαίες του




Δραστηριότητα 2η
 Ξεφυλλίσαμε ένα βιβλίο που περιείχε πολλούς πίνακές του.
 Ο τίτλος του είναι «Wassily Kandinsky: 1866-1944 μια επανάσταση στη ζωγραφική»
(Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Ράνια που το δανείστηκε από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης και μας το έφερε! )



Δραστηριότητα 3η
Παρατηρήσαμε τους πίνακες με τίτλο «Διάφοροι κύκλοι» και «Τετράγωνα με ομόκεντρους κύκλους» και απαντήσαμε σε ερωτήσεις, όπως:

Τι βλέπετε στον πίνακα; Υπάρχουν χρώματα που αναγνωρίζετε; Μπορείτε να ανακαλύψετε που βρίσκεται το κόκκινο, το μπλε κλπ.; Ποιο σχήμα επέλεξε ο ζωγράφος για να μας δείξει όλα αυτά τα χρώματα;  Γιατί;
Οι μαθητές απάντησαν ότι όταν ο Καντίνσκι άκουγε μουσική, τα χρώματα χόρευαν μέσα στο μυαλό του και ο κύκλος είναι ένα σχήμα που χορεύει πιο εύκολα από τα υπόλοιπα.
Τι θα μπορούσαν να είναι όλοι αυτοί οι χρωματιστοί κύκλοι μαζί; Τα παιδιά απάντησαν ότι μάλλον είναι το διάστημα με τους πλανήτες.
Τι θα συνέβαινε αν όλα γύρω μας είχαν ένα μόνο σχήμα; Πώς θα ήταν ο κόσμος αν όλα είχαν στρογγυλό σχήμα; Πώς θα ήταν οι άνθρωποι αν είχαν στρογγυλό σχήμα; Πώς θα ήταν το σπίτι μας αν όλα τα αντικείμενα είχαν κυκλικό σχήμα;

Δραστηριότητα 4η
Βρήκαμε κύκλους στην τάξη, στο σώμα μας, στο περιβάλλον.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας για να μάθουμε να σχεδιάζουμε
και να αναγνωρίζουμε τον κύκλο.

Δραστηριότητα 5η
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι «Κύκλος» από τα Ζουζούνια.


  • Δραστηριότητα 6η:
    Εμπνευστήκαμε από τους "Διάφορους κύκλους" του Καντίνσκι και χρησιμοποιώντας μαύρο γλασέ χαρτί και πολύχρωμους κύκλους, φτιάξαμε τα δικά μας έργα τέχνης. Στο τέλος δώσαμε τίτλους στους πίνακές μας.
    (Η δραστηριότητα προέρχεται από το ιστολόγιο του συναδέλφου Ηλία Τουτσογλίδη)



  • Δραστηριότητα 7η:
    Ζωγραφίσαμε τετράγωνα με ομόκεντρους κύκλους χρησιμοποιώντας κηρομπογιές







  • Δραστηριότητα 8η:
    Σε χαρτόνι συσκευασίας σχεδιάσαμε κύκλους (φυσικά), τους κόψαμε, τους βάψαμε με τέμπερες και κολλήσαμε τον έναν επάνω στον άλλο για να γίνουν ομόκεντροι. Τους στολίσαμε, επίσης, με στρογγυλά «αξεσουάρ» όπως κουμπιά. Αυτά τα κυκλικά λουλουδάκια, τα κολλήσαμε στον κορμό ενός δέντρου,τον οποίο στολίσαμε με εφημερίδες.















Το σπίτι του Καντίνσκι στη Ρωσία και έξι κύκλοι

Κι άλλοι κύκλοι


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...